Vragen die je mogelijk hebt

Kies een subcategorie
Vragen die je mogelijk hebt

 

 

Ik heb een artikel op jullie website gevonden, maar twijfel of ik een bestelling wil plaatsen.

 

Bij Outdoorbrands.nl willen we graag dat je met vertrouwen winkelt. Hier zijn een paar redenen waarom je zorgeloos kunt bestellen:

  • Twijfel over het product? Als je niet zeker bent over de kleur of maat van het artikel dat je op het oog hebt, weet dan dat je 14 dagen de tijd hebt om te beslissen of je het wilt houden nadat je bestelling is bezorgd. Dit is de wettelijke herroepingstermijn in Nederland voor online aankopen. Je kunt het artikel in deze tijd passen, bekijken, beoordelen zoals je in een winkel zou doen. Besluit je dan toch om het niet te houden? Geen zorgen, als klant in Nederland kun je eenvoudig en kosteloos retourneren en krijg je je geld terug.
  • Twijfel over onze betrouwbaarheid? We zijn sinds 2011 een gecertificeerd lid van Thuiswinkel.org. Dit betekent dat we jaarlijks worden getoetst op financiële, juridische en technische aspecten, zodat je zeker weet dat je bij een betrouwbare webshop bestelt. Weet ook dat Thuiswinkel.org een Geschillencommissie heeft die bindende uitspraken doet wat betekent dat leden die moeten opvolgen.
  • Extra zekerheid nodig? Voor extra gemoedsrust kun je betalen via Visa, Mastercard of PayPal. Deze betaalopties bieden via Visa Secure, Mastercard Secure en PayPal Buyers Protection extra aankoopbescherming, zodat je verzekerd bent van een terugbetaling als je bestelling onverhoopt niet wordt geleverd.

Hopelijk helpt dit om je twijfels weg te nemen, en kunnen we je snel verwelkomen als klant!

 

 

Het lukt mij niet om een artikel in mijn winkelmandje te plaatsen.

 

Als je onze website voor het eerst bezoekt, word je gevraagd om te accepteren dat wij ‘functionele cookies’ plaatsen. Die zijn nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Als je die hebt afgewezen, dan kun je jouw Instellingen aanpassen zodat je wel kunt bestelling door dit linkje te volgen: cookies instellingen.

 

Het kan ook zijn dat een artikel is uitverkocht. In dat geval is de knop met de maat van het artikel grijs gekleurd en lukt het dus evenmin om een artikel aan je winkelmandje toe te voegen.

 

 

Wat moet ik betalen als ik een artikel bestel?

 

De artikelen in onze online shop zijn vermeld met prijzen inclusief 21% BTW. Bijkomende kosten te weten € 3,95 voor verzending met PostNL of € 4,95 voor verzending met DHL in Nederland of standaard € 4,95,- in België is een bijdrage voor administratie - en verzendkosten. Retourneren kost voor klanten in Nederland niets als je gebruik maakt van onze gratis retourservice met PostNL.

Woon je net over de grens in België of Duitsland? Kies er dan voor om je bestelling af te halen bij een postkantoor in Nederland. Zo kun je ook gebruikmaken van de gratis retourservice, waar je anders geen toegang toe hebt als je buiten Nederland woont.

 

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen e-mail van jullie ontvangen.

 

Het kan gebeuren dat onze e-mail als spam/ ongewenste e-mail wordt gezien door je e-mail service provider. Met name hotmail-adressen hebben hier last van. Ons bericht bijv. ter bevestiging van je bestelling of bevestiging van verzending komt dan in je spam e-mailbox terecht. Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Je kunt customer-service@outdoorbrands.nl toevoegen aan je adresboek als ‘vertrouwd e-mailadres’ om dit te voorkomen.

 

 

Er ging iets mis tijdens het afrekenen, en hoewel ik een automatische bevestiging heb ontvangen, heb ik de betaling nog niet voltooid. Wat gebeurt er nu?

 

Als je op de knop "Nu kopen" hebt geklikt in de laatste stap van het bestelproces, is je bestelling succesvol geplaatst. Vandaar dat wij een automatische bevestigingsmail versturen.

Als er vervolgens iets misgaat tijdens het betalen, dan is je bestelling in ieder geval gereserveerd voor jou. Het kan zijn dat je je op het laatste moment hebt bedacht, maar ook dat je internetverbinding weg viel of dat je even niet in de gelegenheid was om de betaling af te ronden. Dit zijn allemaal dingen die met enige regelmaat voorkomen, dus geen probleem. Als een bestelling niet is betaald, dan krijg je binnen een werkdag een mailtje van ons met de vraag of je hem wel of misschien toch liever niet meer wilt afronden.

 

Houd er rekening mee dat een bestelling zonder betaling formeel niet is afgerond. Dit betekent dat wij ons het recht voorbehouden de bestelling te annuleren als de betaling niet wordt voltooid.

 

 

Ik ben niet altijd thuis; is het mogelijk dat ik mijn bestelling ergens afhaal?

 

Jazeker, dat is mogelijk. Tijdens de bestelprocedure kun je aangeven of je een bestelling wilt afhalen bij een postkantoor/ PostNL businesspoint of een DHL Service Point in Nederland. Wij hebben geen IT-integratie met deze koeriers dus als wij een zending aanmaken selecteren deze koeriers het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Heb je een voorkeur voor een afhaalpunt? Die kun je doorgeven in het commentaar veld in het bestelmandje. Dan zullen wij je bestelling hier naartoe sturen, als dat kan.
PostNL c.q. DHL zullen je van de voortgang van de zending op de hoogte houden en ervoor zorgen dat je wordt geïnformeerd waar en vanaf welk moment je bestelling kan worden afgehaald. In Nederland zal je bestelling doorgaans binnen 1 à 2 werkdagen bij het afhaalpunt binnen zijn.

 

 

Leveren jullie artikelen uit eigen voorraad of werken jullie ook met dropshipping?

 

Alle artikelen die je in onze webshop ziet, zijn door ons  ingekocht en hebben wij op voorraad. Wij maken geen gebruik van dropshipping, waarbij een bestelling rechtstreeks door een fabrikant naar de klant wordt verzonden. Door onze eigen voorraad aan te houden, kunnen we garanderen dat we je bestelling direct kunnen leveren, hebben we volledige controle over het leveringsproces in samenwerking met onze koeriers en kan onze klantenservice je snel en efficiënt van dienst zijn bij vragen.

 

 

Ik wil een afgeprijsd artikel uit de Sale bestellen; die kan ik ook ruilen/ retourneren toch?

 

Jazeker. Als consument heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst gebruik te maken van jouw herroepingsrecht. Je kunt dus binnen deze 14 dagen hetzij het product terugsturen hetzij aangeven bv via e-mail dat je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht. In het laatste geval heb je vanaf dat moment nog 14 dagen om het product terug te sturen. Dit geldt ook voor sale artikelen. Als je wilt ruilen, doe je er goed aan ons dat even middels een berichtje te laten weten, zodat we jouw maat – mits voorradig – alvast voor je kunnen reserveren.

 

 

Ik heb een artikel gezien dat ik wil bestellen, maar mijn maat staat er niet bij / is momenteel niet op voorraad. Hoe kom ik erachter of de maat die ik zou willen bestellen (weer) verkrijgbaar is?

 

Vervelend natuurlijk als je iets hebt gevonden dat je mooi vindt maar de maat die je wilt bestellen staat er niet bij of is niet meer op voorraad. Sale artikelen kunnen wij niet meer bijbestellen maar in alle andere gevallen kun je het beste even een e-mail sturen naar onze klantenservice waarbij je uitlegt welk item, welke kleur en welke maat je zou willen bestellen. Dan kunnen wij uitzoeken wat er mogelijk is. Indien het mogelijk is om een artikel bij te bestellen, dien je er wel rekening mee te houden dat de levertijd iets langer kan zijn dan je normaal gesproken van ons gewend bent.

 

 

Als ik aanspraak wil maken op garantie, hoe doe ik dat dan?

 

Mocht er iets mis zijn met een artikel dat je via ons hebt aangeschaft, neem dan contact met ons op via onze klantenservice en leg uit (eventueel ondersteunt met foto’s) wat er aan jouw artikel schort. Wij kunnen vervolgens kijken hoe we je verder kunnen helpen, ongeacht of er sprake is van wettelijke garantie, fabrieksgarantie of geen garantie.

Voor alle artikelen die Outdoorbrands aanbiedt gelden de wettelijke regels zoals die conform de Nederlandse wetgeving van toepassing zijn. Zie hiertoe ook onze Leveringsvoorwaarden

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

 

 

Kan ik ook met Paypal betalen?

 

Jazeker, PayPal behoort tot de betaalmethoden die je kunt kiezen. Tijdens de bestelprocedure kies je daartoe voor “Online Betalen” zodat je via onze betalingsverkeer dienstverlener Doc Data Payments in een beveiligde omgeving een PayPal betaling kunt verrichten.

 

 

Waarom zijn er verschillen in de maattabellen?

 

De merken die wij aanbieden komen van diverse continenten. De producenten hebben een keuze gemaakt voor welke maatvoering zij hun artikelen vervaardigen. Vandaar dat het kan voorkomen dat een Medium van het ene merk ruimer uitvalt dan van het andere merk. Om die reden vinden we het belangrijk om een merk-specifieke maattabel bij een product te vermelden.

 

 

Ik vertegenwoordig een stichting/onderneming en wil graag een groot aantal artikelen bij Outdoorbrands bestellen. Kan ik hiervoor een offerte krijgen?

 

Voor ieder verzoek zullen wij bekijken welke mogelijkheden er zijn en welke levertijden je kunt verwachten. Meer informatie hierover vind je op onze business-to-business pagina.

 

 

Staat jouw vraag c.q. antwoord er niet tussen, stuur ons dan even een mailtje: klantenservice@outdoorbrands.nl